Skrevet af Ture Wibrand 8 Jul 2015 - 2:18pm

LOPOLIGHT gennemførte APV spørgeundersøgelse med overraskende resultater

Lopolight i Hørsholm producerer lanterner med lysdioder der er garant for lang levetid og lavt strømforbrug. Jan Moeller, direktør i Lopolight, er glad for valget af APVKVIKs spørgeundersøgelse, der var skræddersyet både til Lopolights størrelse og kultur.

“I en virksomhed som vores er det vigtigt, at vi hele tiden har fingeren på pulsen i forhold til vide hvad vores medarbejdere tænker om os, så vi kan vedblive med at være en attraktiv arbejdsplads.

Derfor var vi ret glade for at se, at APVKVIKS spørgeundersøgelse afdækkede nogle vigtige spørgsmål, vi som ledelse konkret kunne handle målrettet på.”

Holdninger og meninger er guld værd
Ifølge Jan, så vil han hellere spørge sine medarbejdere én gang for meget end én gang for lidt - og det er der en god grund til: “Vi har i år især haft fokus på løbende kompetenceudvikling, ansvarsfordeling og nye ideer og tiltag der kan gøre arbejdsprocesser mere fleksible, og her hjalp spørgeundersøgelsen med at afdække nogle holdninger og tanker fra medarbejderne, som var guld værd for os i den videre proces.”

Jan fortsætter: “Men det var ikke kun os i ledelsen der var tilfredse med resultatet fra APV-undersøgelsen. Jeg har også forstået på mine medarbejdere, at de kun finder det positivt at blive spurgt til råds, da de føler det motiverende, at kunne give os i ledelsen nye, spændende input. Fx ved at påpege hvor vi i produktionen kunne stramme op og gøre arbejdsdelingen mere effektiv - hvilket ikke kun kommer den enkelte medarbejder til gode, menhele virksomheden som sådan.”

Fremadrettet ønsker Jan, at vidensdeling skal være en del af virksomhedens dna. “Ved at bruge spørgeskemaer ofte, kan vi ikke kun måle medarbejdertilfreds løbende, vi får også bragt innovation til bordet, når vores medarbejdere til vores overraskelse foreslår tiltag der kan forbedre dels vores produkter, men også selve processen i forhold til, hvordan vores produkter bliver udviklet. Det er en win-win og ganske enkelt genialt”, slutter Jan Moeller.

Se flere af APVKVIKs kunder her